måndag 8 november 2010

Hmmmm...

Kom hem för ett tag sen och har lagat lite sen middag...
Sjukt, jag kommer verkligen ihåg allt som jag har gjort med farmor och farfar, tragiskt bara att man behöver sådana här dagar för att behöva tänka på dom och alla minnen som man har.

Livet går undan alldeles för fort känns det som, man ska leva varje dag som om det vore den sista i sitt liv brukar man säga och att man ska våga säga och göra saker som verkligen menar någonting och betyder mycket för dig själv...
Men varför lever man inte som man lär då?! Varför är man rädd för att lämna ut sig själv och bli sårad om det kan ge dig någonting utöver det vanliga i gengäld?!
Man måste chansa och våga mer i livet känner jag, kan inte bli annat än fel lixom och då får man helt enkelt ta en annan väg och gå vidare hur jobbigt det än är!
Men prövar man inte vet man inte hur det kunde ha blivit, och då kommer man förnodligen att ångra sig senare i livet...
It´s time for a change and it´s been bubbling for a while now!


Eller har jag fel?!

5 kommentarer:

  1. Du har så rätt och det var superfint skrivet. Jaga din drömmar Jonas, det är du värd!

    SvaraRadera
  2. Du borde lyssna på Tim Storey, lyssna på youtube, han är sjukr dyr att lyssna på, var på honom senast han var i Sverige, men jag lovar han kommer att förändra DITT liv på djupet.

    SvaraRadera
  3. Troligen har du blivit sentimental och ska ändra ditt liv över en natt. Det finns ett liv utanför Östermalm och Stureplan. Rätt patetiskt liv

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis vad du menar här, känns som jag själv skrivit det. Men saken är den att man får helt enkelt ta risker i livet och en stor risk är att bli sårad, men det finns en större risk än det och det är som så att om du stänger in dina känslor för att du är rädd för att bli sårad så kan du gå miste om nåt stort.

    Och just livet som vi lever, att synas med rätt folk på rätt ställen, i slutändan är det inte det som spelar någon roll. Så vi borde skippa kallheten och "we dont give a fuck" attityden och give our selves out there för vem vet, vi kanske inte blir sårade... Värt risken tycker jag.
    Bästa inlägget hitiils btw! Kramar.. Miss LC

    SvaraRadera
  5. Kunde inte sagt det bättre själv Lejla :-)

    SvaraRadera