torsdag 14 april 2011

Intervju med ARNO COST...



INTERVIEW WITH ARNO COST 


Om du skulle saga det själv; vilken av dina tracks eller remixer är dina favoriter? 
- Jag skulle nog saga att “Magenta” är mitt favorit-track. Det släptpes 2007 men får mig fortfarande att drömma mig bort när jag lyssnar på det. Jag älskar dessutom mina två nya tracks ”Lise” och ”The Day To Come”. Min favoritremix är nog min senaste för Martin Solveig. 



Det är lite utav en trend att vara DJ i Stockholm. Hur ser DJ-kulturen ut i Frankrike? 
- Att vara DJ i Frankrike är coolt, men man vet att allt handlar om att vara kommersiell. Folk tror att det är samma sak att lyssna på radio och att höra en DJ spela. DJ-kulturen i Frankrike är väldigt stor men inte nödvändigtvis på ett bra sätt. Men det finns några väldigt bra nattklubbar och riktigt bra publiker. 



Vart ska jag gå om jag vill höra dig spela I Paris? Eller om jag bara vill höra grym musik. 
- I Paris finns det lite olika ställen där med bra musik, exempelvis ”Le Cab” eller ”Le Queen”. Det händer att jag spelar på ”Le Cab” men det är ganska sällsynt. Allt handlar om de privata festerna hemma hos folk enligt min åsikt. Att gå ut och klubba är lite dött just nu, förutom bland yngre som vill höra radiomusik. Vi har tappat lite av House-kulturen men jag är ganska säker på att Paris får tillbaka den snart! 



Har du något nytt på gång just nu? 
- Jag jobbar på många olika projekt just nu. Mitt nya track med Arias, ”The Days To Come”, släpptes nu i veckan och har dessutom fått bra support från David Guetta, Tiesto, Pete Tong, Laidback Luke och så vidare. Jag har ett nytt track, ”Lise”, på gång som släpps på Refune nu i maj. Kan knappt bärga mig!


 Du har en Twitter. Hur aktiv är du? Vem är din mest kända ”follower”? 
- Yes, jag använder Twitter. Det är ett bra verktyg för kommunikation med mina fans. Jag postar en eller två tweets om dagen, fattar inte grejen med att skicka ut 30 tweets per dag… Jag har ingen speciell kändis som följer mig men många av dem är väldigt aktiva! Det är rätt coolt. 


Om du ska gå ut med några vänner, vad för musik vill du själv höra på dansgolvet? Har du någonsin hört din egen musik på en nattklubb? Hur känns det? 
- När jag går ut med mina vänner för drinkar så älskar jag att höra cool musik, som deep house eller jazz. Men på en klubb så är det alltid kul att se människor som njuter av vacker musik med sång. Jag vill inte höra minimalt eller technogrejer, sånt är för 06.00-tiden på morgonen eller när det är riktigt mycket fest. Ja, det händer att DJ:s spelar mina grejer och det är alltid kul att se att de gillar vad jag gör. David Guetta eller en resident DJ… Spelar ingen roll. 


Finns det någon som du skulle vilja samarbeta med som du inte samarbetat med än? 
- Jag skulle vilja jobba med några killar från Ed Banger som Justice eller Sebastian. Dom killarna gör det verkligen bra och jag skulle vara intresserad av ett samarbete med någon som gör annorlunda musik. Sen så älskar jag det Eric Prydz gör. 


Du kommer till den omtalade houseklubben Solidaritet imorgon, vad förväntar du dig? 
- Jag har redan varit på Solidaritet, för ungefär tre år sedan med John Dahlbäck. Det var riktigt roligt och publiken gav bra respons på musiken. Så jag förväntar mig typ samma som då. Jag älskar Sverige, helt ärligt, och varje gång jag spelar där gillar jag det verkligen. 


Och vad kan vi förvänta oss av dig? 
- Jag tar med mig nya, fräscha grejer! Jag förväntar mig en massiv kväll. Get ready!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar