fredag 25 mars 2011

Ikväll på Solidaritet...


Ikväll intar Eddy Cabrera och Jerry Ropeo Solidaritet för att snurra plattor till taket lyfter, så här lagom till våren.


EDDY CABRERA
myspace.com/eddycabrera

Eddy, du har ju spelat på Solidaritet säkert hundratals gånger nu. Berätta om en speciell kväll på Solidaritet.
- En bra kväll på Solidaritet var på den tiden då var jag resident där och vi körde ”den röda festen” med lanseringen av Absolut Vodka Ruby Red. Då körde "Swedish House Mafia" en av sina första spelningar i Sverige tillsammans. Men jag hoppas på att jag och Jerry gör en ännu bättre, mer minnesvärd natt nu på fredag!

Vilken är den största skillnaden när det kommer till att spela på hemmaplan jämfört med utomlands?
- Skillnaden är nog att här hemma vet de flesta vem man är, och det blir inte direkt ett ”happening” när man spelar, men utomlands så ÄR det ett happening och man blir bemött på ett helt annat sätt, lite som en konsert.

Vad har du för drömmar när det gäller spelandet
– hur långt vill du gå?
- Jag har uppnått de drömmar jag haft, men jag går gärna en liten bit till.

Hur känner du och Jerry varandra och har ni ngt roligt projekt på gång tillsammans?
- Vi lärde känna varandra genom gemensamma bekanta. Vi har alltid något roligt på gång. För ett par år sedan var vi i Asien på turné och vi kom nyligen hem från en liten turné i Sydamerika där vi bland annat spelade på Marc Anthonys konsert i Colombia. Det var 10.000 galna colombianer som röjde. Riktigt kul!

JERRY ROPERO
myspace.com/jerryroperoofficialmyspace

Jerry, ser du några skillnader när det kommer till att spela i din hemstad och i resten av världen? Är tyskarna en bättre eller sämre publik?
- Annat land, annan kultur. Men när det kommer till musik är vi alla mer eller mindre samma.

Du har spelat sen 90-talet, hur håller du inspirationen vid liv? När började allt?
- Jag behöver inte hålla min inspiration vid liv, den bara finns där. Den är en del av alla artister. Jag kan inte säga exakt hur jag blev musikproducent men jag har alltid älskat musik och det tog mig hit där jag är idag.

Berätta om en speciell natt under din karriär som DJ, som du aldrig glömmer.
- Varje natt är speciell, unik, rolig, kaosartad, stressad och rolig. Du kommer kunna läsa om mina minnen i mina memoarer.

EDDY & JERRY

När började ni två jobba i team?
- Jag och Eddy böjade jobba tillsammans för ungefär
tre år sedan.

Kommer ni alltid överens, eller finns det några speciella stunder som ni kan bli riktigt galna på varandra?
I så fall, när?
- Två spanska killar som jobbar tillsammans… Ni kan ju föreställa er temperamentet. Haha! De gånger vi inte kommer överens så handlar det enbart om sound, men vi hittar en lösning och fortsätter att jobba.

Ni spelar tillsammans på Solidaritet denna fredag, vad kan vi förvänta oss?
- En häpnadsväckande, mäktig, vild natt med bra låtar!

Och vad förväntar ni er från publiken?
- En grym fest! Varför annars går man ut? Vi kan knappt bärga oss…

Det finns en hel del bra hits på topplistorna just nu. Nämn en artist eller musikgrupp som vi inte kommer få
höra er spela.
- D.O.N.S.

...och en låt vi definitivt kommer att få höra.
- Duck Sause is still on!
http://finest.se/articles/article.php?aid=7127

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar