tisdag 17 maj 2011

Lördagen i Cannes...

Väl framme i Cannes i lördags så blev vi hämtade på flygplatsen utav Remy Martin som körde oss till vårt hotell som heter Majestic som var ett riktigt "håll käften" hotell MEN vi hade inte fått vår "early check in"
som vi hade begärt så vi lämnade av bagaget och gick ut på en liten tur i Cannes istället. Visade Emil lite grymma affärer med så snygga kläder och jag blev såld på en pissnygg D&G skinnjacka i brunt skinn och en riktigt stilig och snygg smoking kavaj från Dsquared.
Tog en tidig lunch på ett café, blev en kycklingsallad och en panini med kalkon, dijon och ost på...mmmm!

Sen gick vi tillbaka till hotellet mötte upp de andra, bytte om och drog ner till Nikki Beach där vi skulle äta en stor lunch med hela gänget.
Där blev det en massa rose, cointreau drinks, skumpa m.m. Men till mat beställde jag en anklever till förrätt, sushi till varmrätt och ngn limecurd med bär till efterrätt. Så jäkla gott! Plus attd et blev en massa färska baguetter till varje måltid hela tiden, not good! Anklevern var förresten den största anklever jag sett ever som en förrätt....hahaha.
Träffade upp Sylvain, Fred, Eric, Emma, Joele och en massa andra människor som jobbar på Nikki och Vip Room och alltid lika kul att se dom igen efter ett år nästan...

Efter lunchen insåg vi att vi skulle vara på röda mattan om 45 minuter, så vi sprang bokstavligen tillbaka till hotellet tog varsin snabbdusch och svidade om till smoking för att sen möta upp alla nere i lobbyn.
Därifrån så gick vi gemensamt till Le Palais där filmvisningen var och polisen hade spärrat av hela gatan och det var på riktigt säkert en 6-700 fotografer på plats, sjukaste jag sett.
Johnny Depp, Penelope Cruz, Geoffery Rush mfl. från filmen var såklart på plats också, andra som syntes var Uma Thurman, Antonio Banderas, Sean Penn m.fl.

Filmen var ganska så bra faktiskt även om jag nickade till några gånger då jag inte sovit på hela natten och varit vaken i typ 36 timmar...hahaha.

Efter filmen var vi bjudna på en liten coktailbjudning av Piper Heidseick nere i lobbyn på Majestic och därefter blev det en god middag på Le Petit Maison som även den var underbart god.
När middagen var avslutat kom Arno, Daphne och co. och mötte upp oss och sen tog vi bilen bort till VIP ROOM där det var KAOZ med folk, 4000 pers inne och säkert en 1000 personer i kö utanför. Visste inte riktigt hur vi skulle komma in men som tur vad så såg jag Jean Roch i trappan och han kom ner och drog in oss vid sidan av.
Inne på stället så fick vi ett bord vid scenen och Jamie Foxx drog av en spontan liten låt, skön dj som spelade och en bra kväll generellt. Emil blev trött runt 04.30 tiden så jag hakade på hem, beställde en massa roomservice och däckade som ett litet barn nästan direkt men inte förrän jag slängt i mig alla onyttigheter...hahahahaha.

Massa bilder under -



































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar